پرینورافی

پرینورافی چیست ؟

متخصص زنان در عمل پرینورافی ، نسبت به تنگ کردن واژن اقدام می کند. با تنگ کردن و از بین بردن شلی واژن ، لذت جنسی افراد افزایش یافته و کیفیت تماس جنسی آن ها نیز بیشتر می شود.

در نتیجه در اعتماد به نفس و رابطه عاطفی زوجین نیز تاثیر گذار است. به طور کلی با بالا رفتن سن ، خانم ها روابط جنسی و زایمان های طبیعی متعددی را تجربه می کنند یا ممکن است در دوره ای از زندگی ، افزایش یا کاهش وزن قابل توجهی داشته باشند.

این موارد موجب تغییر سایز ، شلی و گشاد شدن واژن خواهند شد. با وجود این عوارض ممکن است ؛ زوج از روابط جنسی خود احساس رضایت نداشته باشند و این امر مشکلات روانی و عاطفی برای فرد در پی داشته باشد.

در واقع عمل پرینورافی نوعی عمل زیبایی – ترمیمی محسوب می شود که طی آن ، قسمت های آسیب دیده واژن اصلاح خواهند شد و با انجام این عمل ، نوعی جوانسازی در این ناحیه صورت می گیرد.

پرینورافی

لازم به ذکر است افرادی که برای جوانسازی ناحیه تناسلی و واژن خود نمی خواهند ، تحت عمل جراحی قرار گیرند و تمایل به انجام روش های غیر جراحی دارند ، می توانند از جوانسازی واژن با لیزر بهره ببرند.

جراحی پرينورافي به کاهش سایز و زیبا شدن واژن کمک کرده و به طور کلی به بهبود روابط جنسی ، عاطفی و روانی فرد کمک می کند.

کاندیدای مناسب برای عمل پرينورافي

• افراد میانسال و سن بالا
  • خانم هایی که زایمان های طبیعی متعدد داشته اند.
  • بانوانی که بر اثر عوامل ژنتیکی ، بافت واژن آن ها دچار شلی و افتادگی شده است.
  • خانم هایی که خود یا شریک جنسی شان از اندازه دهانه واژن احساس رضایت ندارند.
  • افرادی که در ارگاسم جنسی با مشکل مواجه شده اند.
  • بانوانی که به دلیل گشادی واژن ، به عفونت های مزمن واژن و رحم مبتلا می شوند.

عمل پرینورافی برای چه افرادی مناسب نیست ؟

1. افرادی که به بیماری های خاص مبتلا هستند.
  2. افرادی که دچار نقص ایمنی هستند.
  3. بانوان باردار یا خانم هایی که طی سه ماه آینده قصد باردار شدن دارند.
  4. افرادی که به دلیل برخورداری از برخی حساسیت های خاص تحت نظر پزشک می باشند.

مراقبت های بعد از پرینورافی

1. مصرف ملین ها در دوران نقاهت پرینورافی ، از بروز یبوست جلوگیری می کند.
  2. مصرف منظم داروهای تجویز شده توسط متخصص زنان ، از اهمیت به سزایی برخوردار است ؛ چرا که از بروز عفونت ، جلوگیری کرده و همچنین ، موجب کاهش درد نیز می شود ؛ بنابراین ، به هیچ عنوان در این باره سهل انگاری نکنید.
  3. پس از عمل پرینورافی ، نباید هیچ گونه فشاری بر روی ناحیه جراحی شده ، وارد گردد.
  4. طبق توصیه جراح زیبایی زنان ، بهتر است تا چندین هفته پس از عمل جراحی پرینورافی ، از برقراری رابطه جنسی خودداری نمایید.
  5. تا مدتی پس از عمل جراحی پرینورافی ، رفتن به استخر ، نشستن در وان و از این قبیل موارد ممنوع می باشد.
  6. پزشک زنان ؛ به بانوان توصیه می کند تا مدتی به منظور جلوگیری از آسیب دیدگی ناحیه تحت درمان ، از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان خودداری نمایند.
  7. انجام فعالیت های سنگین ؛ از جمله تمرین های ورزشی ، بلند و جا به جا کردن اجسام سنگین و غیره موجب وارد شدن فشار به ناحیه جراحی شده ، می گردد ؛ از این رو ، بیمار تا مدتی باید از انجام این قبیل فعالیت ها خودداری کند.
  8. مراجعه منظم به جراح و متخصص زنان ، به منظور انجام معاینات و بررسی های مورد نیاز ، بسیار حائز اهمیت بوده و بانوان ، باید به این مسئله توجه نمایند.
  9. در صورت بروز هر گونه علائم غیر طبیعی ؛ از جمله احساس درد شدید ، تب و لزر ، کبودی وسیع ، خونریزی شدید ، خارش و از این قبیل موارد سریعا به پزشک معالج خود مراجعه نمایید.
  10. در روزهای اول پس از جراحی ، بهتر است در هنگام راه رفتن ، پاها در کنار هم قرار داشته و قدم های کوتاه ، برداشته شود.

هشت + ده =