تایتنینگ چیست ؟

تایتنینگ : بانوان بسیاری هستند که بنا به دلایل مختلف همچون افزایش سن ، زایمان های طبیعی و غیره ، دیواره های واژنشان گشاد شده و این موضوع بر کیفیت رابطه جنسی آن ها تاثیر گذار بوده و موجب کاهش اعتماد به نفس آن ها خواهد شد. بنابراین این افراد به منظور افزایش کیفیت روابط جنسی خود همواره به دنبال انجام روش های مختلف برای تنگ کردن واژن خود هستند. ( متخصص زنان )

برای این کار روش های مختلف جراحی و غیر جراحی وجود دارد اما تکنیک تایتنینگ ( تنگ کردن واژن با لیزر ) روشی غیر تهاجمی بوده که از طریق لیزر به تنگ و مستحکم کردن دیواره واژن کمک می کند. در واقع با انجام این کار می توان به افزایش قوام بافت واژن و کیفیت روابط جنسی افراد کمک نمود.

لازم به ذکر است از دیگر روش های لیزر برای تنگ کردن واژن می توان به لیزر هایفو و RF اشاره نمود.

عوامل موثر در گشاد شدن واژن

بالا رفتن سن ، تجربه زایمان های طبیعی ، عوامل موروثی و غیره از عواملی هستند که در گشاد شدن واژن و افتادگی بافت های دخلی آن موثرند. در واقع پوست واژن حاوی کلاژن است که هر چه سن بیشتر می شود ، از میزان آن کاسته خواهد شد و افتادگی و شل شدگی عضلات واژن را در پی خواهد داشت.

مزایای تایتنینگ

• این روش کاملا بدون درد بوده و حین درمان بیمار تنها احساس گرمای ناچیزی می کند.
  • این روش دوران نقاهت چندانی نداشته و فرد می تواند بلافاصله پس از به اتمام رسیدن درمان به انجام کار های روزمره خود بپردازد.
  • جلسه درمانی تایتنینگ حدود 20 الی 30 دقیقه به طول می انجامد و مدت زمان آن در مقایسه با سایر روش های درمانی کوتاه تر است.
  • دستگاه هایی که برای تنگ کردن واژن مورد استفاده قرار می گیرند ، همگی مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا ( FDA ) هستند و کاملا ایمن و مورد اطمینان می باشند.

کاندیدای مناسب برای عمل تایتنینگ

• افرادی که در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند.
  • افرادی که خود و شریک جنسی شان به دلیل گشاد و گسترده بودن واژن ، از لذت جنسی بی بهره می مانند.
  • بانوانی که به دلیل بالا رفتن سنشان دچار گستردگی واژن شده اند.
  • افرادی که به دلیل گشاد بودن دهانه واژن به عفونت ناحیه تناسلی مبتلا می شوند.
  • خانم هایی که به صورت مادرزادی دچار این عارضه هستند.
  • افرادی که زایمان های طبیعی متعددی داشتند.

نحوه انجام عمل تایتنینگ

معمولا برای این عمل ، بیمار تحت بی هوشی کامل قرار می گیرد. البته در صورت صلاحدید متخصص زنان در جنوب تهران ، می توان این عمل را با بی حسی موضعی نیز انجام داد. غالبا این جراحی حدود 45 دقیقه به طول می انجامد.

طی عمل تایتنینگ دو الی سه سانتی متر از عرض و سه الی چهار سانتی متر از طول واژن کاسته خواهد شد. البته این اندازه می تواند در هر فرد متفاوت باشد و به بافت واژن و شرایط بدنی هر بیمار بستگی دارد. لازم به ذکر است پس از گذشت سه ماه از زایمان ، امکان انجام این جراحی وجود دارد.

آیا عمل تایتنینگ درد دارد؟

در صورتی که این جراحی توسط جراح و پزشک باتجربه صورت گیرد ، با درد چندانی همراه نیست. ضمن اینکه از بیهوشی یا بی حسی موضعی نیز استفاده می شود.

عوارض و خطرات عمل تایتنینگ

چنانچه طی این عمل ، واژن بیش از حد تنگ شود عوارض زیر را در پی خواهد داشت :

• آسیب های روده
  • مشکلات جنسی
  • درد زیاد به هنگام نزدیکی و مقاربت جنسی
  • بی حسی به هنگام تماس جنسی

مراقبت های بعد از جراحی تایتنینگ

1. تا سه روز کاملا استراحت کنید ولی پس از آن می توانید به انجام کار های روزمره خود بپردازید.
  2. مصرف دارو های خود را فراموش نکنید و حتما به صورت مرتب از آن ها استفاده نمایید.
  3. رعایت بهداشت شخصی بسیار حائز اهمیت است.
  4. از 24 ساعت پس از جراحی استحمام با آب گرم مانعی ندارد.
  5. پس از عمل بیمار با درد چندانی مواجه نمی شود. در واقع درد ، تورم و خونریزی خفیفی وجود دارد که امری طبیعی است و با مصرف دارو کنترل می شوند.
  6. پس از گذشت یک ماه و نیم از عمل ، برقراری رابطه جنسی مانعی ندارد.
  7. تا یک ماه از شنا کردن در استخر و دریا خودداری نمایید.
  8. حداقل تا دو ماه بعد ، استعمال دخانیات و مصرف مشروبات حاوی الکل ممنوع می باشد. چرا که این مواد روند بهبودی را کند می کنند.