نمونه برداری از رحم با پایپل

نمونه برداری از رحم با پایپل چگونه است؟

نمونه برداری از رحم با پایپل ، روشی است که پزشک به عنوان جایگزین برای کورتاژ تشخیصی در نظر می گیرد و به منظور تشخیص اختلالات خونریزی دهنده و شک به ناهنجاری های رحمی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش بدون نیاز به بی حسی و بیهوشی است و در مطب و به صورت سرپایی انجام می شود. در این روش نمونه دیواره رحم گرفته شده و به پاتولوژی فرستاده خواهد شد. در نهایت نتیجه آن توسط پزشک معالج تفسیر شده و درمان مناسب برای بیمار در نظر گرفته می شود.

در واقع پایپل یکی از جدید ترین ابزار هایی است که به منظور نمونه برداری سرپایی از رحم مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از پایپل از مزایای بسیاری برخوردار است که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

بررسی ها نشان داده که نمونه برداری با پایپل بسیار راحت و بدون درد بوده و در صورت وجود درد ، بسیار خفیف و قابل تحمل است.

نمونه برداری با پایپل نوعی عمل سرپایی است و انجام آن با حداقل ناراحتی برای اغلب خانم ها امکان پذیر است.

نمونه برداری از رحم با پایپل

پیش از انجام بیوپسی رحم با پایپل ، پزشک خود را از موارد زیر آگاه سازید :

• لیستی از دارو هایی که در حال مصرف آن ها هستید را تهیه کرده و آن را در اختیار پزشک معالج خود قرار دهید.
  • پزشک را از حساسیت های دارویی خود مطلع سازید.
  • در صورت مصرف دارو هایی همچون آسپرین ، وارفارین یا سایر مکمل های گیاهی که موجب رقیق شدن خون می شوند ، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. غالبا متخصص زنان قطع مصرف این دارو ها را تجویز خواهد کرد.
  • در صورتی که مبتلا به بیماری هایی همچون دیابت ، فشار خون بالا و درد قفسه سینه هستید یا سابقه حمله های قلبی داشته اید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • همچنین پزشک را در جریان سوابق اختلالات خونریزی دهنده خود یا بستگان نزدیک خود قرار دهید.
  • در صورت انجام سایر جراحی های مرتبط نیز پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید.
  • چنانچه دچار شکستگی های استخوانی مکرر شده اید.​

3 × چهار =