بهترین متخصص زنان

به پزشکی متخصص زنان ، گفته می شود که توانایی درمان بیماری‌ های مربوط به زنان و دستگاه تناسلی ( واژن ) را داشته باشد ، علاوه بر آن در زمینه‌ زایمان ( زایمان طبیعی و سزارین )  نیز فعالیت می کند. ( متخصص زنان در جنوب تهران )

به طور دقیق باید بگوییم که پزشک متخصص زنان ، باید توانایی مورد نیاز جهت انجام جراحی و درمان بیماری های مربوط به زنان ؛ همچون بیماری های دستگاه تناسلی ، زایمان ، نازایی و غیره را داشته باشد ، از این رو متخصصان زنان نقش به سزایی در حفظ سلامت بانوان دارند.

متخصص زنان

متخصص زنان ، همواره تلاش می کند تا میزان آگاهی مردم را در رابطه با نیازهای مراقبتی زنان را افزایش دهد ، تا بدین ترتیب ، سبب کاهش انواع بیماری ها و سرطان های شایع زنان در سطح جامعه شود.

بسیاری از بانوان عقیده دارند ، تنها بانوان متاهل نیاز به مراجعه و معاینه تحت نظر متخصص زنان را دارند ؛ در حالی که اینطور نیست و بانوان در هر رده سنی ؛ اعم از مجرد و متاهل همواره نیازمند رسیدگی و مراقبت خاص می باشند.

سن مراجعه به متخصص زنان

تمامی بانوان در رده سنی ۲۰ الی ۷۰ سالگی باید به طور مرتب ، حداقل سالی یک بار جهت چکاپ و انجام آزمایشات سلامت ؛ همچون تست پاپ اسمیر ، واکسن HPV و غیره به متخصص زنان مراجعه کنند ؛ چرا که امروزه با افزایش قابل توجه افراد مبتلا به انواع بیماری های زنان ، سرطان ، ناباروری ، بیماری های عفونی ؛ همچون زگیل تناسلی ، تبخال تناسلی ، هپاتیت و ایدز و غیره ؛ مراجعه مرتب به متخصص زنان در شهرری می تواند سبب مانع از بروز و پیشرفت سریع این بیماری ها شود.

بانوان باید در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر طبیعی در ناحیه تناسلی ، شکم ،  لگن و غیره بلافاصله به پزشک زنان مراجعه کنند ، چرا که بروز چنین علائمی می توانند خطرناک باشند و بر سلامت افراد تاثیر بگذارد.

فعالیت پزشک زنان

با توجه به گسترده بودن حوزه فعالیت پزشک زنان ، آن ها توانایی فعالیت در چندین زمینه را دارند برخی از فعالیت آن ها در زمینه تشخیص و درمان بیماری های زنان ، درمان بیماری های بلوغ ، درمان بی اختیاری ادرار ، درمان کیست تخمدان ، درمان فیبروم ، درمان نازایی ، درمان نامنظمی چرخه قاعدگی ، مراقبت های بارداری ، یائسگی و غیره می باشد.

حوزه فعالیت متخصص زنان

از آنجا که حوزه کاری این رشته بسیار گسترده است ، متخصصین زنان دوره های آموزشی متعددی را می گذرانند و به همین دلیل می توانند در چندین زمینه فعالیت داشته باشند. به طور کلی فعالیت های این تخصص با توجه به نوع فلوشیپ آن در زمینه انکولوژی زنان ، زنان و ناباروری ، پریناتولوژی ، اختلالات کف لگن در زنان و لاپاراسکوپی صورت می گیرد.

• حوزه تشخیص

زمانی که بیمار به پزشک متخصص زنان مراجعه می کند ، در ابتدا تحت معاینه قرار می گیرد و با توجه به علائمی که با پزشک مطرح می کند ، مشاوره خواهد شد. سپس آزمایشات بیمار بررسی شده و مشکل و بیماری فرد تشخیص داده می شود. در نهایت متناسب با آن درمان صورت می گیرد.

• درمان بیماری های دوران بلوغ

در دوران بلوغ ممکن است دختران با مشکلاتی ؛ همچون درد شدید دوران قاعدگی ، خونریزی های غیرطبیعی ، ترشحات بی رویه ، بوی بد واژن و غیره مواجه شوند و این عوارض نگرانی آن ها را در پی داشته باشد. اما با مراجعه به متخصص زنان ، اقدامات مراقبتی و درمانی صورت می گیرد و فرد به طور کامل درمان خواهد شد.

توصیه می شود دختران به منظور اطمینان از سلامت خود ، هر چند وقت یکبار به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند.

• درمان عفونت های دستگاه تناسلی زنان و بیماری های مقاربتی

با مراجعه به متخصصین زنان می توانید نسبت به درمان و بررسی انواع سرطان ها ، عفونت و بیماری های مقاربتی همچون زگیل تناسلی ، تبخال تناسلی ، هپاتیت و ایدز اقدام نمایید.

افرادی که دارای علائمی ؛ همچون سوزش ، خارش ، ترشحات بدبو و غیرطبیعی هستند ، یا در ناحیه تناسلی خود متوجه ضایعه شده اند ، باید فورا به پزشک مراجعه نمایند.

• درمان بی اختیاری ادرار

به طور کلی بانوان بر اثر عوامل مختلف ؛ همچون زایمان های متعدد ممکن است با این عارضه مواجه شوند. با مراجعه به متخصصین زنان ، پس از معاینه و بررسی شرایط بدنی ، میزان فعالیت های او و شدت بی اختیاری ، از طریق تجویز دارو یا ورزش های به خصوص نسبت به درمان آن اقدام می کند.

• درمان کیست های تخمدان و فیبروم رحمی ( میوم )

کیست تخمدان ، فیبروم یا میوم رحمی از کلماتی هستند که خانم ها بارها آن را شنیده اند. بروز این عارضه ها در بانوان امری شایع می باشد. از علائم این عوارض می توان به عادت های ماهانه نامنظم یا با خونریزی شدید اشاره کرد. معمولا برای درمان کیست های تخمدان ابتدا دارو تجویز می شود و در صورتی که دارو درمانی چندان اثرگذار نبود ، جراحی صورت می گیرد.

• منظم کردن چرخه قاعدگی

نامنظم شدن عادت ماهانه می تواند نشان دهنده عوارضی ؛ همچون افسردگی و استرس ، اختلال هورمونی ، کیست تخمدان ، عفونت ، سرطان و غیره باشد. بنابراین ، اگر عادت شما با تاخیر بیش از 7 تا 10 روز باشد ، باید به متخصص زنان مراجعه نمایید.

• مراقبت های بارداری

دوران بارداری بسیار حائز اهمیت است و در سلامت مادر و جنین نقش مستقیم خواهد داشت. بنابراین در این دوران باید به صورت مداوم تحت نظر پزشک متخصص زنان باشید. در این دوران پزشک مادر و جنین را به صورت مستمر معاینه کرده و در صورت بروز بیماری و مشکلاتی ؛ همچون دیابت ، فشار خون ، ترکیدن کیسه آب و غیره فورا نسبت به درمان و رفع آن ها اقدام می کند. همچنین مادر را در جریان اقدامات و رژیم غذایی مناسب این دوران قرار می دهد.

دو × 2 =